Riigilaen Tallinna–Tartu maanteeks tasub ära
25.04.2016, Äripäev
Eesti peaks Tallinna–Tartu maantee neljarajaliseks ehitamiseks võtma laenu, et vajalik transporditaristu kiiremini valmis saada, kirjutab Asfaldiliidu ja Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens.
Põhjendada 2+2 sõiduradadega Tallinna–Tartu maantee vajalikkust tundub lahtisest uksest sissemurdmisena. Ei mäletagi, et keegi oleks liiklejate neljarajalise unistuse vastu väga jõuliselt sõna võtnud, kui jätta siinkohal arvestamata kolmerajaline ehk möödasõiduradadega alternatiiv.
Eesti kõik suuremad erakonnad on kinnitanud, et Tallinna–Tartu maantee on prioriteet ja küsimus vaid ajas, millal uuenenud tee tegelikult valmib. Välja on pakutud erinevaid tähtaegu. Kord lubatakse neli sõidurada vähemalt Mäo ristmikuni 4–5 aastaga valmis ehitada, kord kurdetakse, et selleks puudub rahaline ressurss. 2+2 maantee valmimine seisabki ennekõike rahastamise taga, mis omakorda sõltub poliitilisest tahtest. Mõni erakond pooldab ehitamist laenurahadega, mõni teine erakond leiab, et võlg on võõra oma ja peab võimalikuks asjaga tegeleda vaid eeldusel, et riigieelarve rahaline seis paraneb. Aeg kulub aruteludele ja Tallinna–Tartu maantee neljarajaliseks ehitamine on seni edenenud keskmiselt tempoga ligi 1 kilomeeter aastas. Sama ehitustempo jätkumisel jõuaks neljarajaline tee Mäoni aastaks 2060, paremal juhul 2050.
Õigesti hooldatud puitsild ei varise
13.10.2015, Äripäev Ehitus
Eestis on hulk puitsildasid, neist kuulsaim vast aasta tagasi varingu üle elanud Vaida jalakäijate sild üle Tallinna–Tartu maantee. Millises olukorras on aga puitsillad üldiselt, võib ka teisi taolisi ähvardada varinguoht? Teedeklaster tellis uuringu ning omab ülevaadet.
Teedeklaster koondab kokku ehitustarneahela osapooled – projekteerimis- ja ehitusettevõtted, materjalitarnijad, õppe- ja teadusasutused ning erialaorganisatsioonid, kes muu hulgas tunnevad muret ka puitsildade olukorra pärast. Seetõttu sõlmiti leping Tallinna Tehnikaülikooliga, kes viiks läbi puitsillauuringu koos kasutusettepanekutega. Rahvusvaheline meeskond tutvus kokku tervelt 17 sillaga, teostas vaatlusi ja mõõdistusi ning tulemuseks on käesoleva aasta suvel valminud mahukas raport koos pildimaterjaliga.
Ettevõtjal keeruline seis: ehituseriala pole popp
04.08.2015, Äripäev
Ehituseriala õppimine on muutumas üha ebapopulaarsemaks, päädides sellega, et mõne aasta pärast pole ettevõtjatel võtta haritud ja häid noori töötajaid.
Ehituse eriala ebapopulaarsust illustreerivad kandideerimist ja õppima asumist kinnitav info, mille järgi oli 31. juuli seisuga Tallinna Tehnikaülikooli tööstus- ja tsiviilehituse bakalaureuseõppes täitmata 29 kohta ning hoonete ja rajatiste magistriõppes 3 kohta.
"Lõplikud tulemused saame teada siis, kui tudengikandidaadid on õppima asumist kinnitanud. Elu näitab, et päriselt õppima asub vaid 30-40% avalduse esitanutest," ütles tehnikaülikooli kütte- ja ventilatsiooni õppetooli professor Hendrik Voll.
„Olukord, kus ehituses pole piisavalt töökäsi, pole uus ning teedevaldkonnas pole kvalifitseeritud tööjõudu ülearu olnud ei nüüd ega ka varem,“ rääkis Lemminkäinen Eesti ASi juhatuse esimees Sven Pertens. Tema sõnul tegelevad probleemiga ennekõike ettevõtjad, kellele inseneriharidusega töötajad on tegevuse jätkamiseks eluliselt vajalikud. „Teedevaldkonna ettevõtjad palkavad muu hulgas tööle üldehitus- või muu ala inseneriharidusega inimesi ning kujundavad neist töö käigus teedespetsialiste,“ selgitas Pertens. Ta möönis, et pikemas perspektiivis see probleemi ei lahenda, kuna ka näiteks üldehitajaid kimbutab kvalifitseeritud tööjõu nappus.
Teeseadus kolib ehitusseadustikku
02.04.2015, EhitusEST
M. Puust
Eesti Asfaldiliidu tegevjuht
1. juulil 2015 jõustub ehitusseadustik ja seni teehoiu valdkonda reguleerinud teeseadus tunnistatakse kehtetuks. Teehoiuga seotud nõuded viiakse üle ehitusseadustikku ning vedude ja liiklusega seonduv liiklusseadusesse, lisaks uuendatakse 2015. aasta jooksul teeseaduse alusel kehtestatud määrused ja koostatakse mõned uued määrused.
Pertens: vahendite nappuses uued teelahendused mõistlik valik
24.03.2015, Ehitusuudised
Lemminkäinen Eesti juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul ei ole Eestisse rajatavad 2+1 teelõigud küll poole odavamad neljarealistest, ent võimaldab siiski muuta teid ohutumaks ka kiiremaks. Olulist rõhku tuleb pöörata ka uue teetüübi projekteerimisele.
Pertens: Mida peab teemaksu kehtestades silma pidama?
20.03.2015, Ärileht
Eesti Asfaldiliidu juhatuse esimees Sven Pertens arvab, et parim viis teede rahastamiseks on mootorikütuse aktsiisi kasutamine, kui sellest tulev raha ikka teedesse suunata. Teemaksu võib teatud tingimustel kehtestada, aga see ei saa olla põhiline rahastuse allikas.
Pertens: oleme mõnuga rehepappi teinud
18.03.2015, Äripäev
Asfaldiliidu ja Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens märkis Teedeklastri konverentsil "Tee, anna tööd", et Euroopa Liidu struktuurfondidest saadud rahast pole midagi eriti paremaks läinud, sest taristuprojektidesse suunatud investeeringud pole piisavalt läbi mõeldud.
Asfaldiliit: vajame kindlustunnet
19.02.2015, EhitusEST
Jaanuarist jõustunud teeseaduse muudatus võttis riigilt kohustuse suunata teehoiuks kindel protsent mootorkütuse aktsiisimaksu prognoositud laekumisest. Senine kindel teadmine 75% määra osas on asendunud ebakindlusega.
Teede kvaliteeti kampaania korras ei tõsta
17.10.2014, Äripäev
Tee-ehituse kvaliteeti ei õnnestu tagada üksikute kitsaskohtade likvideerimisega või kampaania korras. Kvaliteediküsimustele tuleb läheneda kompleksselt ja järjepidevalt, kirjutab asfaldiliidu juht Sven Pertens.
Tee-ehitus: vähem ehitust, rohkem remonti
13.10.2014, Äripäev
Äripäeva tee-ehitusfirmade TOPi jõudnud ettevõtete sõnul iseloomustavad tänavust aastat paus Euroopa Liidu rahastamises, ebakindlus edasises rahastamises ning väga madalad hankepakkumiste hinnad.
Teehoiuraha kärbe suurendab töötust
03.07.2014, Äripäev
Teehoiule eraldatava raha vähenemisel võivad olla ettearvamatud tagajärjed, hoiatas teedeehitusfirma Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens.
Pettust nõudev töötaja vaheta välja
21.05.2014, Äripäev
Restor ASi juht Arsi Kook möönis Äripäevale, et teinekord on ettevõtja keerulises olukorras, sest töötajad ise küsivad ümbrikupalka. Lemminkäinen ASi juhi Sven Pertensi hinnangul tuleks sellised töötajad välja vahetada.
Pertens: 500 inimest jääb töötuks
24.04.2014, Äripäev
Uue võimuliidu mootorikütuse aktsiisi puudutava otsuse tulemus on viiesaja inimese töötuksjäämine, pankrotid ja teede lagunemine, kirjutab asfaldiliidu juht Sven Pertens.
Sven Pertens: riigi reaalne investeering jääb alla piiri
21.03.2014, Äripäev
Riigi reaalne investeering kütuseaktsiisist teehoidu on alati jäänud alla ettenähtud piiri, isegi koos eurorahadega, ütles Lemminkäinen Eesti ASi juht Sven Pertens.
Pertens: ehitus on majanduskasvu põhipidur
10.02.2014, Äripäev
Lemminkäinen Eesti ASi juhi Sven Pertensi hinnangul on eelmise aasta neljanda kvartali majanduskasvu piduriks endiselt ehitus ja positiivseid märke pole näha.